hanyamenulis

hanyamenulis
hanyamenulis

Thursday 9 June 2011

kita ada jalan sendiri...

9/6/2011
diatas katil yang empuk..
mood : masih teringat..

semalam..seharian mengabiskan masa berborak bersama "ann" bukan nama sebenar..diantara pendengar setia setiap keluhan dan kekesalan yang bersarang dihati dan fikiranku..

"ann" banyak menasihatkan aku dengan mengingat kembali setiap yang berlaku adalah ketentuan Tuhan..bukan niat untuk aku menceritakan segala yang bersemak dalam hati dan fikiran..tapi mungkin "ann" sangat memahami hati dan jiwa aku..dia dapat baca yang aku alami ketika itu yang masih diselaputi rasa kesal yang tak sudah...bukan kesal jalan yang dipilih tetapi kesal aku yang mencipta jalan yang menghempaskan aku ke dada api...

aku cuba ketawa seperti selalu..seperti tiada apa yang berlaku..seperti aku aku akan bahagia selamanya..namun aku tewas dengan air mata yang tumpah..saat soalan pertama dari "ann"..

"jangan sorokla...ingat aku buta.."

saat itulah aku rasa hampir seluruh air mata jatuh dan itu adalah air mata yang terakhir yang akan aku keluarkan..

"aku sayang dia "ann".."
"jangan paksa diri ko benci dia,..jangan paksa diri ko lupakan dia.."
"aku kena lupakan dia..aku kena benci dia..dengan cara ni je dia boleh bebas dan cari bahagia dia sendiri"
"ko kena kuat..jangan sebab ni ko nak mengalah bila belum tiba masanya..dulu ko kuat..aku kenal ko..kita pernah sama berdiri tanpa cinta sedangkan yang lain bahagia mengejar cinta..tapi bila kita terima cinta manusia..kenapa kita perlu jatuh kerana sebuah cinta yang dulu lagi kita cuba elakkan.."
''aku tak sekuat ko "ann"..aku selemah2nya manusia..aku cuba buat yang terbaik..tapi aku tak nampak dimata dia aku yang terbaik buat dia..bila aku tunjukkan perasaan aku yang sebenar tentang cemburu..aku dituduh mengawal setiap perkenalan dia dengan kawan-kawan dia..sedang itu lah persaan yang sebenarnya yang aku rasa..bila aku cuba luahkan rasa rindu aku..aku tak disambut macam mana aku sambut rindu dia..mana silapnya aku "ann"???buruk sangat ke aku dimata dan hati dia????...macam mana aku nak lari dari semua ni???>>"
"ko tak payah nak lari2..ko sembahyang dan mintak pertolongan Allah..kalau itu yang terbaik..Allah akan makbulkan..percayalah.."
"aku dah cuba buat "ann"..tapi makin lama,makin kuat perasaan aku pada dia..makin kuat aku cari dia.."
"sabarlah..mungkin Allah uji ko..dengan ujian macam ni..aku taknak tengok ko macam ni..plzzzz.."
"bagi aku masa untuk bina kekuatan...aku cuma takut bila aku mula pasrah..aku takkan dapat kembalikan apa2 "ann"..ko tau aku macam mana...
"ye aku kenal ko..sebab tu aku nak ko kuat..plzz la..cuba lah pertahankan selagi mampu"
"aku akan kuat selagi Allah beri kekuatan ni..aku akan pertahankan selagi mampu aku pertahankan..aku akan simpan rasa ini selagi Tuhan tak tarik rasa ini...thanx "ann"..

"ann" mengingatkan aku 4 tahun membina impian belum tentu dapat mencapai harapan..belum pasti keyakinan dirai..dan belum pasti..penilaian boleh dibuat melalui kefahaman..

terasa bersalah bila ungkapan yang sangat keramat..."tak cukup ke???"..kenapa letih ke dia dengan 4 tahun ini???"dulu dia bukan seperti sekarang..dia ada dunianya sendiri..aku yang membina dunia dia menjadi seperti ini.."..bersalahnya aku bila bersama aku dia tak pernah jadi diri sendiri..bersalahnya aku bila aku yang membuatkan dirinya tak seperti dirinya sendiri..mungkin dia perlukan jalannya sendiri..silakan..pergilah..berjalanlah dengan jalan sendiri..aku memilih untuk tidak lagi menjadi yang dipilih~


byheart,
lagenda yg unik~

2 comments:

  1. been through like this situation....teman trbaik msa tu adlh air mata...mengalir mcm sungai...tp sbnrnya mcm hujan...at the end of the day,,pasti brenti jgk....

    ReplyDelete